Za sve opcije molim te da se prijaviš ili registriraš!

Ovaj film je razlog zašto ja volim filmove

Video kritika!!!

Potrudit ću se čim manje spoilati. Radnjom je smješten 30 godina nakon događanja u originalnom Blade Runner. Glavnu ulogu ovdje igra Ryan Gosling, pojavljuje se i Harrison Ford. O radnji neću, ne želim vam baš ništa otkriti.

Ne morate se brinuti, iako je nastavak, film je složen tako da može stajati sam za sebe. Naravno da će gledatelji koji su pogledali prvi dio uživati u easter eggovima na original, ali gledanje originala nije nužno da biste pohvatali sve likove i shvatili svijet u kojem se radnja događa. Blade Runner iz 1982. ima, ako se ne varam, pet različitih verzija. Ako se ne možete odlučiti koju verziju pogledati, preporučam vam Final cut, verziju u kojoj je Ridley Scott imao najveću kreativnu kontrolu. Znači nemojte gledati Director’s cut, pogledajte Final cut.

Znate što su super bandovi? Znači bendovi složeni od muzičara koji iza sebe već imaju jako uspješne karijere, Audioslave, Velvet Revolver, Cream… jel. E pa i ovaj film radi takva jedna super ekipa. Izvršni producent Ridley Scott, o njemu svi sve znaju, redatelj Dennis Villneuve koji po meni još nije napravio loš film, kinematograf Roger Deakins koji slovi za najboljeg kinematografa svih vremena, Hans Zimmer koji je do sada svima ide na uši i mnogi drugi vrhunski profesionalci. Ponekad se zna dogoditi da ovakav talent ne urodi vrhunskim djelom. Ovdje to nije slučaj. Fantastično je vidjeti koliko je pozornosti posvećeno i najmanjim detaljima. Film je odličan, funkcionira na mnogo razina, potiče na razmišljanje, sam po sebi nije puka zabava nego se nešto njime htjelo reći, ne nudi gotova rješenja nego mnogo toga ostavlja vama na zaključak.

O glumi neću puno, osim što ću sve redom pohvaliti. Ovaj film je u svojoj suštini drama i bilo je super vidjeti u neke glumce koje do sada nismo baš imali priliku gledati u dramatskim ulogama, npr. Dave Bautista.

Traje jako dugo, oko 2 sata i četrdeset minuta, i na trenutke se može činiti rastegut, ali samo zato što se u filmu ne priča i netko nekoga ne tuče, to ne znači da nam redatelj ne daje informacije. Užasno volim kada se film koristi kao vizualno sredstvo pričanja priče, ne treba nam se sve ispričati i pokazati upiranjem prsta. I jako mi je drago da u tom smislu Villneuve vjeruje svojoj publici u tom smislu.

Ovaj film će 100% osvojiti oskara za kinematografiju, to već sada možemo reći. Kutovi snimanja, kompozicija, korištenje boja…. Ovako lijep film nismo vidjeli ove godine, a možda i duže od toga. Zato vam savjetujem da ga pogledate na čim većem ekranu. Ili s ful malene udaljenosti. Također mislim da će osvojiti nagradu i za montažu, ali za to ćemo pričekati dodjele oskara. Ali onaj za kinematografiju je već u džepu.

Od mana filma bismo mogli reći da je smješten u svijet koji je već poznat, nije originalan u tom smislu. Ali tu već cjepidlačim, kao nastavak funkcionira odlično, pitanja kojim se bavio original nadograđuje novima i, što je najljepše, ne nagovješćuje trilogiju.

Ovo je najbolji film što sam gledao ove godine. Ne kažem da je najbolji film od svih filmova što postoje, ali je definitivno najbolje od svega što sam ja gledao ove godine. Kada je završio htio sam da ga opet zavrte, moram ga pogledati opet. Ovaj film je razlog zašto ja volim filmove.

Aha da, desetka.

A ovde pročitajte kritiku koju je napisao IgaBiva: Blade Runner 2049 - Skoro pa remek-delo